Follower

Rabu, 1 Jun 2011

Barcelona Juara Liga Juara-juara Eropah 2011

FC Barcelona win 2011 Champions League


Goooolllllllllllllllllllllll......!!! Begitulah gegak gempita kedai mamak yang aku lepak tadi. 3 kedai mamak aku lalu semua penuh, kedai yang-3 baru lah ada tempat untuk selit2 kasi hangatkan perlawanan yang penuh tragis dan sadis.hehe. Wah! gembira tak terkata..sudah lah malam tadi kelantan tewaskan pahang, Barca pula mencipta kegemilangan bola sepak yang luar biasa!! 

"Ni MU macam datang tengok bola saja, tengok Barca buat latihan agaknya...hehe." Mesej seorang kawan baik waktu tengok game tadi. Begitulah penguasaan bola yang di pamerkan oleh pemain Barca pada lewat separuh masa pertama dan separuh masa kedua.

"Barca ni main slow ja...tapi memang bahaya" itu lah kata-kata si mamat MU yang duduk satu meja kat kedai mamak tadi.hehe. Aku diam senyum2 saja. Taktikal  melalui hantaran pendek dan bentuk segi 3 yang diamalkan menjadi ramuan utama kejayaan Barca seterusnya kejayaan Spain pada Piala Dunia lepas.
Tahniah kepada kedua-dua pasukan, kepada penyokong2 Barca dan MU. Apa pun aku tetap bersimpati kepada peminat2 MU, ramai sahabat2 blog ni peminat MU tegar! hehe. Sokongan anda semua memeriahkan lagi suasana! Gol Barca hasil jaringan Pedro, Messi, dan Villa. Gol MU dijaringan oleh Rooney pada separuh masa pertama.

Apa pun, jom kita layan pic yang aku rembat kat eurosport.uk...suasana ketika perlawanan akhir Liga Juara-juara Eropah 2011...

The teams line-up ahead of the UEFA Champions League final between (FC) Barcelona and MU FC at Wembley Stadium.
Sprinter Usain Bolt (C) and rapper Tinchy Stryder (L) perform ahead of the UEFA Champions League final

The Champions league trophy is carried by Scot guards prior to the UEFA Champions League final

Dua orang bos besar yang punya profil yang hebat dalam kerjaya mereka sebagai pengurus!

Javier Hernandez tries to score against Barcelona

Manchester United's Rooney celebrate a goal against Barcelona


Pedro membuka tirai jaringan pertama


Villa mencipta jaringan yang cantik apabila berjaya menewaskan Van Der Sar



Barcelona's Spanish midfielder Andres Iniesta (R) kicks the ball in front of Manchester United's English forward Wayne Rooney (2ndL)


                        Si budak licik, Messi meraikan jaringan gol yang cantik dari luar kotak penalti


                                          Pasukan Barca meraikan kemenangan Liga juara-juara!

Jangan kuat sorok untuk penyokong kelab luar sahaja, liga tempatan juga perlu diberikan sokongan padu. Kemajuan bola sepak negara bergantung kepada sokongan peminat-peminat di luar sana! Kembalikan kegemilangan kita...

Template by:

Free Blog Templates