Follower

Sabtu, 18 Jun 2011

Bertani Itu Satu Ibadah

BERTANI SATU IBADAH ::TOK GURU NIK ABDUL  AZIZ NIK MAT::



Bismillah walhamdulillah,

Entry kali ini berkisar pada pertanian.Allah telah memerintahkan manusia supaya memakmurkan bumi ini. Dalam konteks pekerjaan, mengerjakan tanah adalah salah satu cara untuk memakmurkan bumi. Maka sesiapa yang melaksanakan perintahNya dengan penuh keimanan, berlandaskan syariat dan ikhlas kerana Allah ta'ala, pekerjaan yang dilakukannya itu adalah dikira suatu ibadah dan akan diganjarkan.ap lagi jom kita layan beberapa photo aku di sini.

steps 1:mengondol tanah

steps 2:bajak benih

steps 3:siram air pada benih

 "tak rugi kalau kita berbudi kepada tanah". Alhamdulillah, Allah mengurniakan rezeki kepada keluarga kami melalui pelbagai cara termasuklah pertanian dan perniagaan. Seronok apabila melihat pokok-pokok yang ditanam mebuahkan hasil, terubat segala keletihan apatah lagi jika hasil itu enak dimakan dan berjaya dipasarkan. Penat sekarang tak mengapa. Jangan penat di akhirat kerana dosa kita memakan makanan haram di dunia sudah!



Rabu, 1 Jun 2011

Spaceshot Genting

SPACESHOT GENTING
Salam bro,entry hari citer gua naik spaceshot.ini game yang paling mencabar la bagi gua.bkn ap gayat dia seolah-olah mcm terjun bangunan.compem korang naik mmg taknk bunuh diri terjun bangunan.Yg mna pondan maknyah semua terkeluar suara jantan.adik2 kakak2 mmg xpyh nk citer la mmg tercirit kat atas sana..terbaik wok!!!

gua pn mls nk tulis pnjang2.jom kita layan je pic nie.enjoy!!

kakak2 adik2 yg ada darah tinggi or kencing manis bagai dilarang naik sesama sekali!

time nie mmg teruja gila.haha!!

chong buat cool je.padahal hati bak dtng dup dap dup dap.
nmpak je mka blur nie dah kli kedua gua naik.slumber x,hati mau kering ma..!!

(detik hitam)
(peace)slepas dua kali gua naik.mmg rsa nk naik lagi doe.Tp nk buat cm ne xde orng nk derma tiket yg bernilai Rm35 tu.so harap di laen hari je la..XD


Barcelona Juara Liga Juara-juara Eropah 2011

FC Barcelona win 2011 Champions League


Goooolllllllllllllllllllllll......!!! Begitulah gegak gempita kedai mamak yang aku lepak tadi. 3 kedai mamak aku lalu semua penuh, kedai yang-3 baru lah ada tempat untuk selit2 kasi hangatkan perlawanan yang penuh tragis dan sadis.hehe. Wah! gembira tak terkata..sudah lah malam tadi kelantan tewaskan pahang, Barca pula mencipta kegemilangan bola sepak yang luar biasa!! 

"Ni MU macam datang tengok bola saja, tengok Barca buat latihan agaknya...hehe." Mesej seorang kawan baik waktu tengok game tadi. Begitulah penguasaan bola yang di pamerkan oleh pemain Barca pada lewat separuh masa pertama dan separuh masa kedua.

"Barca ni main slow ja...tapi memang bahaya" itu lah kata-kata si mamat MU yang duduk satu meja kat kedai mamak tadi.hehe. Aku diam senyum2 saja. Taktikal  melalui hantaran pendek dan bentuk segi 3 yang diamalkan menjadi ramuan utama kejayaan Barca seterusnya kejayaan Spain pada Piala Dunia lepas.
Tahniah kepada kedua-dua pasukan, kepada penyokong2 Barca dan MU. Apa pun aku tetap bersimpati kepada peminat2 MU, ramai sahabat2 blog ni peminat MU tegar! hehe. Sokongan anda semua memeriahkan lagi suasana! Gol Barca hasil jaringan Pedro, Messi, dan Villa. Gol MU dijaringan oleh Rooney pada separuh masa pertama.

Apa pun, jom kita layan pic yang aku rembat kat eurosport.uk...suasana ketika perlawanan akhir Liga Juara-juara Eropah 2011...

The teams line-up ahead of the UEFA Champions League final between (FC) Barcelona and MU FC at Wembley Stadium.
Sprinter Usain Bolt (C) and rapper Tinchy Stryder (L) perform ahead of the UEFA Champions League final

The Champions league trophy is carried by Scot guards prior to the UEFA Champions League final

Dua orang bos besar yang punya profil yang hebat dalam kerjaya mereka sebagai pengurus!

Javier Hernandez tries to score against Barcelona

Manchester United's Rooney celebrate a goal against Barcelona


Pedro membuka tirai jaringan pertama


Villa mencipta jaringan yang cantik apabila berjaya menewaskan Van Der Sar



Barcelona's Spanish midfielder Andres Iniesta (R) kicks the ball in front of Manchester United's English forward Wayne Rooney (2ndL)


                        Si budak licik, Messi meraikan jaringan gol yang cantik dari luar kotak penalti


                                          Pasukan Barca meraikan kemenangan Liga juara-juara!

Jangan kuat sorok untuk penyokong kelab luar sahaja, liga tempatan juga perlu diberikan sokongan padu. Kemajuan bola sepak negara bergantung kepada sokongan peminat-peminat di luar sana! Kembalikan kegemilangan kita...

Template by:

Free Blog Templates